Μετοχή


Ένα αρκετά εύκολο κομμάτι της γραμματικής μας είναι η δημιουργία μιας μετοχής από ένα ρήμα. Πάμε να ξάνουμε λίγο εξάσκηση για να τα θυμηθούμε !
ΑΣΚΗΣΕΙΣ 

1. Γράφω τη μετοχή του Ενεστώτα της ενεργητικής φωνής των παρακάτω ρημάτων: 

τραγουδώ………………. τρέχω………………. παίζω…………………… γελώ……………….. διαβάζω………………… ξυπνώ……………… μιλάω…………………… φεύγω……………… πλένω…………………… ταξιδεύω……………. κυνηγώ…………………. μένω………………. 

2. Γράφω τη μετοχή του Παρακειμένου της παθητικής φωνής των παρακάτω ρημάτων: 

αγριεύω…………………….. ποτίζω…………………. 
ζηλεύω………………………. κάθομαι……………….. 
πρήζω………………………... γράφω………………… 
αθροίζω……………………… φυτεύω………………… εκπαιδεύω…………………… ανοίγω…………………. 
ανάβω………………………. γράφω…………………. 
δυστυχώ……………………… μαθαίνω………………... φοβάμαι……………………... ευτυχώ…………………. χτυπώ………………………… μολύνω………………….

ΔΙΑΒΑΖΩ

Κολοκυθοπειρατές και Καρυδοναύτες
image457υρίσαμε και κοιμηθήκαμε στην ακρογιαλιά κοντά στο καράβι και το πρωί ανοιχτήκαμε με δυνατό αέρα. Δυο μέρες μας έδερνε η τρικυμία και την τρίτη πέσαμε πάνω στους Κολοκυθοπειρατές, κάτι αγριάνθρωπους από τα γύρω νησιά, που ληστεύουν τους ταξιδιώτες. Έχουν μεγάλα καράβια από κολοκύθα, εξήντα πήχες μάκρος το καθένα. Ξεραίνουν δηλαδή τις κολοκύθες, αδειάζουν την ψίχα και τις κάνουν καράβια, βάζοντας καλάμια για κατάρτια και για πανί τα κολοκυθόφυλλα.

Μας επιτέθηκαν λοιπόν από δυο μεριές, πετώντας μας αντί για πέτρες κολοκυθόσπορους και μας τραυμάτισαν κάμποσους. Πολεμούσαμε ώρες πολλές χωρίς αποτέλεσμα ώσπου, κοντά στο μεσημέρι, είδαμε να 'ρχονται ενάντια στους Κολοκυθοπειρατές οι Καρυδοναύτες που, όπως φάνηκε, ήταν εχθροί τους, γιατί μόλις τους είδαν να 'ρχονται, άφησαν εμάς κι όρμησαν κατά πάνω τους. Εμείς, στο μεταξύ, σηκώσαμε το πανί και τους αφήσαμε να πολεμάνε. Ήταν φανερό πως θα νικούσαν οι Καρυδοναύτες, γιατί και περισσότεροι ήταν —πέντε καράβια— και πολεμούσαν με καλύτερα πλοία —κάτι καρυδότσουφλα δεκαπέντε οργιές, κομμένα στη μέση κι αδειασμένα.

Στο τέλος αρχίζω το παιχνίδι όσες φορές θέλω πατώντας εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καταλήξεις ρημάτων σε -ε και -αι

Μαθηματικά Δ΄ Τάξης - Κάθετη Διαίρεση (1)

Μαθηματικά Γ΄ Τάξης - Προβλήματα με πρόσθεση και αφαίρεση