Γλώσσα 2 - Διαβάζω και θυμάμαι τα επίθετα


Γεια σας παιδιά!

Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να διασκεδάζετε με τις δραστηριότητες που σας στέλνω. Σήμερα στο μάθημα της Γλώσσας θα διαβάσουμε έναν μύθο του Αισώπου. Τον θυμάστε τον Αίσωπο; Μα φυσικά και τον θυμάστε! Έχουμε άλλωστε διαβάσει φέτος κι άλλους μύθους, όπως «Ο ψεύτης βοσκός» και «Το λιοντάρι και το ποντίκι». Στον σημερινό μύθο το λιοντάρι είναι πάλι πρωταγωνιστής, αλλά αυτή τη φορά με έναν αγριόχοιρο. Για να διαβάσουμε λοιπόν τι έγινε σε αυτήν την ιστορία!

1. Διάβασε το παρακάτω κείμενο 3 φορές για να εξασκήσεις την ανάγνωση, αλλά και για να μπορέσεις να κάνεις το παρακάτω κουίζ.

Λιοντάρι και αγριόχοιρος 

(Μύθος του Αισώπου διασκευασμένος από τη συγγραφέα Έλλη Αλεξίου)

Μέσα στη μεγάλη κάψα του καλοκαιριού, βρέθηκαν ένα λιοντάρι και ένας αγριόχοιρος κοντά σε μια μικρή πηγή, όπου έτρεχε δροσερό νεράκι. Είχαν και οι δυο τους τέτοια δίψα, που δεν είχαν την υπομονή να περιμένουν να πιει πρώτα ο ένας κι ύστερα ο άλλος. Έσπρωξε το λιοντάρι με τόση ορμή τον αγριόχοιρο, που ο αγριόχοιρος βρέθηκε δυο μέτρα πέρα από το νερό. Μα κι αυτός ορθώθηκε στα γρήγορα και, πέφτοντας πάνω στο λιοντάρι, το απομάκρυνε από την πηγή. Κι αυτό συνεχίστηκε αρκετή ώρα. Έτσι που ούτε το ένα ούτε το άλλο δεν είχαν καταφέρει να ξεδιψάσουν, μα ούτε να δροσιστούν με μια ρουφηξιά νερό. Πάλευαν του σκοτωμού πεισματωμένα και, παίρνοντας βαθιές ανάσες, σταματούσαν ένα λεφτό, ξαναπαίρνανε φόρα και ξανάρχιζαν. Είχαν και οι δυο καταξεσκιστεί, καταπληγιαστεί.
Τους είδαν από ψηλά δυο σαρκοβόρα*, αρπακτικά πουλιά, γύπας και κοράκι, κατέβηκαν χαμηλά και πετούσαν από πάνω τους, περιμένοντας πότε θα πέσουν πια ψόφια για να τα καταβροχθίσουν. Το λιοντάρι κι ο αγριόχοιρος τα είδαν, κατάλαβαν το σχέδιό τους και τρομοκρατήθηκαν.
– Βλέπεις τι γίνεται από πάνω μας; είπε το λιοντάρι στον αγριόχοιρο. Περιμένουν να αλληλοφαγωθούμε, για να γλεντήσουν με τις σάρκες μας.
– Καλά που το κατάλαβες. Εμένα δε μου αρέσει ποτέ η διχόνοια**. Με τη φιλική συνεννόηση τελειώνουν όμορφα και καλά όλες οι δουλειές... Θα είχαμε πιει το νεράκι μας, θα είχαμε ξεδιψάσει και δε θα είχαμε γεμίσει πληγές.
Στάθηκαν με τη σειρά τους μπρος στην πηγή, ήπιαν, ήπιαν με την ψυχή τους, ξεδίψασαν και ελεεινολογούσαν*** τους εαυτούς τους που κόντεψαν με το τυφλό**** πείσμα τους να κάμουν τα κορμιά τους πλούσιο τραπέζι στα σαρκοβόρα πουλιά.

Από το Ανθολόγιο Γ'&Δ' Δημοτικού

Άγνωστες λέξεις
*σαρκοβόρα: σαρκοφάγα
**διχόνοια: έριδα, τσακωμός
***ελεεινολογούσαν: θεωρούσαν αξιολύπητους
**** τυφλό πείσμα: παράλογο πείσμα


2. Αφού διάβασες το κείμενο, κάνε τώρα το παρακάτω κουίζ.



3. Στο κείμενο που διάβασες οι κοκκινισμένες λέξεις είναι επίθετα.Την περασμένη φορά είχαμε δει τι είναι τα επίθετα και πώς βρίσκουμε τα 3 γένη τους. Σήμερα θα δούμε πώς κλίνονται. Δες στον παρακάτω πίνακα πώς κλίνεται το επίθετο ο μεγάλος, η μεγάλη, το μεγάλο.


Τώρα που θυμήθηκες πώς κλίνονται τα επίθετα, κάνε την παρακάτω άσκηση.


Επίθετα

Επίθετα

Συμπλήρωσε τα κενά βάζοντας το επίθετο σε πτώση γενική. Στο τέλος πάτα check για να ελέγξεις τις απαντήσεις σου. Αν χρειάζεσαι βοήθεια, πάτα hint για να σου εμφανίσει το πρώτο γράμμα της απάντησης.
1. ο σχολικός, του
2. ο μυθικός, του
3. η μυρωδάτη, της
4. η πλουμιστή, της
5. το σκοτεινό, του
6. το πέτρινο, του

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Καταλήξεις ρημάτων σε -ε και -αι

Μαθηματικά Δ΄ Τάξης - Κάθετη Διαίρεση (1)

Μαθηματικά Γ΄ Τάξης - Προβλήματα με πρόσθεση και αφαίρεση